Piotr Ceregra

Piotr Ceregra

Redaktor serwisów e-pity.pl i jpk.info.pl.
Dba o to, by treści prezentowane w tych serwisach były nie tylko wartościowe i ciekawe, ale także poprawne językowo.

Wcześniej pracował jako dziennikarz, redaktor i weryfikator w mediach tradycyjnych i internetowych, m.in. w wydawnictwie Axel Springer, Rzeczpospolitej i portalu tvn24.pl.

Artykuły:

  1. Paragon fiskalny należy wydać każdemu konsumentowi
  2. Zachowanie podatnika decyduje o prawie do zwolnienia z VAT
  3. Rady rodziców nie są podatnikami VAT
  4. MF: Kary za omijanie KSeF dopiero od 2028 r.
  5. Forma dostawy towaru decyduje o sposobie dokumentowania transakcji
  6. Brak NIP nie wymusza korekty do zera
  7. Produkują bramy i żaluzje, nie odliczą VAT od samochodu wyścigowego
  8. Kolekcjonerska lampa pozostaje lampą, zwolnienie z VAT nie przysługuje
  9. KSeF służy do wystawiania faktur, nie do raportowania o fakturach
  10. Bilety lotnicze mogą być dowodem wykonania usługi
  11. Pracownik poniesie wydatek, spółka uwzględni go w kosztach
  12. Podatnik podmiotowo zwolniony z VAT wystawia faktury na żądanie nabywcy
  13. Korekta stawki VAT z 23% na 0% jest możliwa
  14. Likwidacja szkody bez numeru KSeF
  15. Dodatkowe opłaty na rzecz sprzedawcy są częścią ceny samochodu
  16. Faktura korygująca może być zbyt duża na KSeF
  17. Wizualizacja z dodatkowymi danymi nie jest odrębną fakturą
  18. Tylko płatności za faktury muszą być oznaczane numerem KSeF
  19. Faktury wysłane do KSeF przez pomyłkę należy skorygować
  20. Sprzedaje e-waluty, zapłaci podatek
  21. Fakturę może skorygować tylko jej wystawca
  22. Motocykl jak samochód, spółka odliczy tylko 50% VAT
  23. Nieprzygotowanie nie zwalnia z obowiązku stosowania KSeF
  24. Najem prywatny nie może być dokumentowany rachunkiem
  25. Najpierw faktura, potem odliczenie
  26. Bilety lotnicze mogą być dowodem wykonania usługi
  27. Korekta JPK nie jest wymagana
  28. Przydomowy parking dla turystów z kasą fiskalną
  29. Faktura w KSeF, jej korekta poza KSeF
  30. Faktura z pustymi polami jest formalnie poprawna
  31. Produkuje mleko, odliczy VAT od wydatków związanych z utrzymaniem koni
  32. Wizualizacja musi odzwierciedlać treść faktury
  33. Dokumentów innych niż faktury nie wystawia się w KSeF
  34. Nie złożył VAT-R, musi zapłacić podatek
  35. Faktury scamowe można już zgłaszać w Aplikacji Podatnika
  36. Potwierdzenie transakcji zamiast faktury
  37. Mimo niewielkich obrotów kasa fiskalna jest obowiązkowa
  38. Faktury korygujące muszą odnosić się do faktur pierwotnych
  39. Jak zmieni się Krajowy System e-Faktur od 1 stycznia 2027
  40. Nagroda za znalezienie błędu musi być udokumentowana fakturą
  41. Faktury w KSeF także dla nabywców bez NIP
  42. Zakupu na cele prywatne nie trzeba dokumentować w KSeF
  43. Za anulowaną usługę transportową należy wystawić fakturę VAT
  44. Podatek można odliczyć pod warunkiem akceptacji faktury przez sprzedawcę
  45. Dodatkowe opłaty w hotelu nie zawsze są opodatkowanie VAT
  46. KSeF obowiązkowy również dla osób bez zarejestrowanej działalności gospodarczej
  47. Ograniczanie prawa do odliczenia VAT niezgodne z unijną dyrektywą
  48. Wizualizacji faktury nie trzeba generować w KSeF
  49. Chciałby płacić podatek, nie dostał na to zgody
  50. Faktura daje prawo do odliczenia VAT w momencie jej otrzymania
  51. Notą korygującą nie można zmienić strony umowy
  52. Termin wejścia w życie KSeF jest niezagrożony
  53. Zagraniczni podatnicy a obowiązek korzystania z KSeF
  54. Datą wystawienia faktury KSeF w trybie offline24 jest data wskazana na tej fakturze
  55. Faktura do KSeF, dokument rozliczeniowy do klienta
  56. Cena jednostkowa netto bez ułamków groszy
  57. Rozporządzenia wykonawcze dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur
  58. Gospodarstwo agroturystyczne musi wystąpić o nadanie NIP
  59. Różne błędy, różne metody ich korygowania
  60. Nieruchomości na wynajem nie oznaczają miejsca prowadzenia działalności
  61. Wydatki na psa pilnującego domu i biura mają związek z działalnością gospodarczą
  62. Faktury KSeF do paragonów fiskalnych
  63. Resort finansów podsumował dwa miesiące działania obowiązkowego KSeF
  64. Zwolnienie z VAT nie zawsze zwolni z obowiązku fakturowania w KSeF
  65. Wspólny limit dla całej sprzedaży na rzecz konsumentów
  66. Hotel poniesie konsekwencje wystawienia faktury do paragonu bez NIP
  67. Podatnicy mogą już generować i pobierać certyfikaty do KSeF
  68. Zwolnienie podmiotowe z VAT łatwiej dostępne dzięki przepisom przejściowym
  69. Noty uznaniowe pozostaną poza KSeF
  70. Nabywca nie straci przez zaniedbanie dostawcy
  71. Noty obciążeniowe pozostają poza KSeF
  72. Wątpliwości będą rozstrzygane na korzyść podatnika
  73. Pokazy o charakterze erotycznym zwolnione z VAT
  74. Nowe oznaczenia w deklaracji JPK_V7
  75. Dane zagranicznej spółki i jej polskiego oddziału na fakturze KSeF
  76. Wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług, a nie odszkodowanie
  77. Brak stałego miejsca prowadzenia działalności w Polsce zwalnia z obowiązku stosowania KSeF
  78. Rząd zaproponuje pakiet zmian w ustawie o VAT
  79. Dokument informacyjny z dodatkowymi danymi nie jest fakturą VAT
  80. Kolejny etap przygotowań do wprowadzenia KSeF
  81. Ministerstwo Finansów wyjaśniło zasady działania systemu kaucyjnego
  82. Przedsiębiorca czasowo zwolniony z KSeF pobierze faktury anonimowo
  83. Faktury po nowemu. Prezydent podpisał ustawę wprowadzającą KSeF
  84. Faktura wystawiona poza KSeF podstawą do odliczenia VAT
  85. Faktura eksportowa – poradnik wystawiania
  86. Status podatnika ważniejszy niż stawka podatku
  87. Należności celno-podatkowe na fakturze KSeF
  88. System po polsku, faktury w obcych językach
  89. Przyciemnienie szyb nie jest naprawą samochodu
  90. Noty księgowe będą wystawiane poza KSeF
  91. Faktura korygująca – zasady, terminy i rozliczenie
  92. Faktura gotówkowa – czym jest, jakie dane przy wystawianiu, limity, różnice i podobieństwa do paragonu
  93. Dodatkowe uprawnienia dla kontrolowanych firm
  94. Nowe wyroby akcyzowe, więcej kas fiskalnych
  95. Faktura wystawiona poza KSeF również daje prawo do odliczenia VAT
  96. Parlament podwyższył limit zwolnienia podmiotowego z VAT
  97. Łatwiej o odroczenie obowiązku wystawiania faktur w KSeF
  98. Przychody z obrotu akcjami nie liczą się do limitu zwolnienia z VAT
  99. Nabywca nie odliczy, sprzedający zostanie ukarany
  100. Zestaw komputerowy to nie tylko komputer i monitor
  101. Pełne odliczenie VAT od wydatków na zakup i eksploatację kampera
  102. Faktury za okres zawieszenia działalności gospodarczej
  103. Obniżony VAT dla salonu tatuażu
  104. Brak umowy nie jest przeszkodą
  105. Badania wspomagające leczenie opodatkowane VAT
  106. Sprzedawca nie był podatnikiem VAT, kupujący zapłaci PCC
  107. Karty z książką to nie książka
  108. Faktura na dwoje, ale żona może odliczyć cały VAT
  109. Krajowy System e-Faktur na nowych zasadach
  110. Akcyzę płaci się jednorazowo
  111. Wspólny limit dla wszystkich rodzajów działalności
  112. Błędny kurs waluty nie pozbawia prawa do odliczenia VAT
  113. Najem prywatny nie jest celem osobistym
  114. Sprzedaż roślin z domowej uprawy korzysta ze zwolnienia z VAT
  115. Sprzedaż wysyłkowa przy zapłacie gotówką kurierowi bez kasy fiskalnej
  116. VAT można odliczyć dopiero po dokonaniu zgłoszenia rejestracyjnego
  117. Komputer i biuro dla współpracowników bez VAT
  118. Do zwolnienia z VAT konieczny jest status twórcy
  119. Odliczenie VAT jest możliwe przed rozpoczęciem świadczenia usług
  120. Koszty ogólne także dają prawo do odliczenia VAT
  121. List przewozowy i faktura potwierdzają wewnątrzwspólnotową dostawę towarów
  122. Złożenie VAT-R po terminie bez konsekwencji
  123. Wydruk z programu księgowego nie zastąpi paragonu fiskalnego
  124. Nieświadomie kupił kradziony samochód, nie odzyska VAT ani akcyzy
  125. Producent odliczy VAT od opłaty za ekspozycję jego towarów w sklepach
  126. Wywóz towarów musi być potwierdzony urzędowym dokumentem
  127. Świadczenie usług przez męża nie wpływa na limit zwolnienia z VAT żony
  128. O zwolnieniu z VAT decyduje cel posiadania mieszkania
  129. Prowadzenie restauracji pracowniczej a zwrot VAT
  130. Przejazd do serwisu lub na stację paliw nie jest przejazdem prywatnym
  131. Doradzanie w sprawie procedur ochrony sygnalistów jest opodatkowane VAT
  132. Doradza na zlecenie powiatu - nie zapłaci VAT
  133. Faktura elektroniczna równa papierowej
  134. Odliczenie VAT jest możliwe mimo braku numeru NIP na fakturze
  135. Integracja kas rejestrujących i terminali płatniczych nie będzie wymagana
  136. Brak podatku należnego uniemożliwia odliczenie VAT
  137. Płatności BLIK na równi z gotówkowymi w zakresie ewidencji na kasie fiskalnej
  138. Przedsiębiorca nie odliczy VAT bez faktury
  139. Paragon, potwierdzenie zamówienia i potwierdzenie zapłaty zamiast faktury
  140. Były podatnik VAT ma prawo do korekty złożonych deklaracji
  141. VAT od sprzedaży za symboliczną złotówkę
  142. Waloryzacja kaucji nie jest rzeczywistym przysporzeniem, nie ma przychodu
  143. Formalne potwierdzenie kwalifikacji niezbędne do zwolnienia z VAT
  144. Wydatki na programy CSR mają związek z działalnością opodatkowaną
  145. Banderole również na własnych kieliszkach dostarczanych przez klienta
  146. Specjalista medycyny naturalnej zapłaci VAT
  147. Kosztowny błąd w VAT-R - podatnik poczeka prawie dwa lata na zwolnienie z VAT
  148. Od rabatu udzielonego przy zakupie poleasingowego auta należy zapłacić składki ZUS
  149. Kamper jak samochód osobowy, przedsiębiorca odliczy tylko połowę VAT
  150. Kursy językowe online zwolnione z VAT
  151. Świadczenie usług mediacji może być zwolnione z VAT
  152. Ostatnią fakturę poza KSeF wystawisz później niż myślisz